Nutrend Racing exceloval na okruhu i na domácím kopci Ecce Homo

Máme velice blízko k automobilovému sportu. Proto naše logo můžete vidět hned na několika závodních automobilech špičkových českých závodníků, o jejichž úspěších pravidelně informujeme také zde na našem webu.

Nutrend Racing Team – 13. 9. 2017

Závodní nasazení uplynulého víkendu bylo pro Nutrend Racing svojí úrovní daleko za 100% hodnotou. Tým se v jeden čas účastnil dvojice podniků v rámci závěrečných klání Českého mistrovství v závodech automobilů na okruhu a do vrchu. V průběhu celé sezóny dělil Nutrend Racing své síly mezi tyto dvě disciplíny až při sezónním finále nezbylo týmu nic jiného než soutěžit v jeden čas na obou kolbištích. Václav Janík a Jiří Svoboda se totiž představili, jak na domácím Ecce Homo, kde závod na zkrácené verzi tratě (4800m) završil české vrchařské mistrovství, tak na brněnském okruhu, kde zase vrcholil sprintový a vytrvalostní šampionát. Svůj prostor dostali i další jezdci Nutrend Racing, Tomáš Korený, ve sprintu a vytrvalostním závodě v Brně a Karel Hubáček na domácím Ecce Homo a zmíněné duo Janík - Svoboda muselo zvládat přesuny mezi brněnským okruhem a Šternberkem. Myšlenka zvládnout logisticky náročný úkol v podobě účasti na dvojici podniků v jeden čas byla pro tým velmi motivující. Jiří Svoboda navíc tento plán okořenil ve Šternberku premiérovým startem s vrcholnou technikou formule 3000 Lola B02/50 Zytek.

Na okruhu vládne divizi 5 Nutrend Racing!

V průběhu celé okruhové sezóny se umísťoval Nutrend Racing na předních příčkách ve sprintových závodech i vytrvalostním endurance. S novým prototypem Norma M20FC Honda 2017 se posádka Tomáš Korený a Václav Janík postarala od začátku sezóny o celou řadu vynikajících výsledků, když několikrát dokázali jezdci šternberského týmu vystoupat na příčky nejvyšší v celkovém hodnocení závodu a samozřejmě i ve své divizi 5. Tomáš i Vašek navázali na výbornou výkonnost z průběhu sezóny i v jejím závěru, kdy přidali další triumf v brněnském vytrvalostním závodě, kde se oba tradičně vystřídali za volantem Normy. Cesta za úspěchem, ale nebyla tentokrát vůbec lehká. Ze sobotního ranního sprintu si Norma odnesla několik šrámů a bez zásahu mechaniků by nebylo možné startovat ve večerní vytrvalosti. Tato událost přinesla horké chvilky celému týmu, kdy se musel narychlo přesouvat i závodní technik ze Šternberka směrem k Brnu, aby přidal ruku k dílu a podařilo se včas dát Normu do kondice před dlouhým závodem. To se podařilo téměř za 5 minut 12, stejně jako příjezd druhého jezdce Václava Janíka, který se rovněž přesouval z domácího kopce směr Masarykův okruh, kam dorazil 30 minut před zahájením samotného závodu. Tato nedobrovolná „sprintérská“ vsuvka před vytrvalostním závodem ale měla dobrý konec v podobě kompletní posádky na startovním roštu u 100% připraveného prototypu Norma. Hektické předzávodní chvilky se brzy po startu proměnily v očekávání výsledku ze závěrečného podniku sezóny. Posádka Tomáš Korený - Václav Janík vstoupila do závodu výborně, podařilo se udržet čelní pozice a když Tomáš Korený zajel nejrychlejší kolo závodu bylo jasné, že oprava vozu se vydařila. Bezproblémový průběh závodu z pohledu Nutrend Racing vydržel až do konce hodinového klání a tak nebránilo nic tomu, aby Nutrenďáci završili sezónu na Masarykově okruhu absolutním prvenstvím v závodě endurance! Zároveň se tak posádka T. Korený - Janík stala nejúspěšnějšími jezdci v divizi 5 za celou sezónu.

Už jen jako třešničku na dortu vnímal Nutrend Racing nedělní sprintový závod, kde usedl do vozů Václav Janík a Jiří Svoboda. Cíl týmu pro sezónu byl splněn, a sice sezónní triumf ve vytrvalosti, už zbývalo odkroužit rozlučkově poslední okruhové klání sezóny. Václav Janík se kvalifikoval do závodu třetím nejrychlejším časem, když nestačil jen na dvojici prototypů s vysokoobjemovými motory, za nimiž vyrazil do závodu z druhé řady. Jiří Svoboda si také zpestřil závodní víkend kopcovým i okruhovým kláním a do toho okruhového vstupoval ze sedmé řady startovního roštu. Oba dvoulitrové prototypy v barvách Nutrend Racing se z posledním závodem vypořádaly s úspěchem. Pro Jiřího Svobodu to bylo především díky dokončenému závodu, po náročné sezóně, kde ho především na okruzích trápila technika. Protnutí cílové fotobuňky tak pro něho mělo cenu vítězství a s desátým celkovým místem bez rozdílu kubatur byl rovněž spokojen. Před ním bojoval v pořadí závodu úspěšně Václav Janík. Se závodní postartovní vřavou se vypořádal dobře, sice musel přední pozice přepustit výkonnějším strojům, ale brzy se mu podařilo prokousávat vpřed a když se těsně před závěrem závodu objevil na druhé příčce byla z toho u týmu Nutrend Racing na boxové zídce velká radost. Stříbro už Václav Janík udržel do konce klání a sezónu tak mohl i díky tomuto výsledku uzavřít jako nejúspěšnější jezdec divize 5 v hodnocení sprintového šampionátu. Druhé místo si připsal Tomáš Korený, který absentoval na začátku sezóny a body mu v celkového hodnocení chyběly.

S domácími kopci se Václav Janík rozloučil ziskem stříbra

Ve Šternberku měl tým rovněž napilno. Program letošního posledního domácího závodu do vrchu byl jednodenní, tedy v sobotním dni byla odjeta dvojice tréninků i dvojice závodních jízd. 4x Šternberský vrch ve verzi o délce 4800 metrů s cílem na Lipinském oblouku nenechal chladnou kompletní českou špičku. Ve Šternberku se také samozřejmě chtěli svést jezdci Nutrend Racing a tak bylo připraveno BMW M3 GTR pro Karla Hubáčka, Norma M20FC Turbo pro Václava Janíka a nově formule 3000 Lola B02/50 pro Jiřího Svobodu. Jiří Svoboda tento důležitý krok dlouhodobě plánoval a situace, kdy byla jeho dvoulitrová Norma na brněnském autodromu to jen umocnila. Kde jinde vyzkoušet legendární monopost než na domácí trati. Premiéra za volantem Loly se Jiřímu nevyvedla podle představ, když ho ze závodu vyřadila poškozená kabeláž od volantu, nicméně ve dvojici tréninků předvedl, že Lola by mu mohla v dalších sezónách velmi „slušet“ a jeho jízda tomu byla důkazem. Se závodní sezónou se rozloučil v kokpitu BMW GTR Karel Hubáček, pro něhož byl závod především „relax“ a při tomto „rozjímání“ si dokázal vyjet třetí místo v hodnocení skupiny E1.

Speciální závodní režim byl už s předstihem odsouhlasen Václavu Janíkovi, který své soupeře i vedení závodu informoval o úmyslech s dvojitým startem na kopci i na okruhu. Termínově bylo jasné, že před pátou hodinou musí být jezdec Nutrend Racing v Brně, aby stihnul vytrvalostní závod s Tomášem Koreným. Václav vstoupil do závodu svým osobním rekordem, kdy se mu podařilo pokořit vlastní traťový rekord z roku 2015, ale ani to nestačilo na vedení. Dušan Nevěřil totiž v závěru sezóny předvedl výbornou formu a o 0,87 sekundy se ujal vedení. Václav Janík musel do druhé jízdy pospíchat, kvůli blížícímu se startu závodu v Brně a tak využil předem smluvené strategie a do druhé jízdy vystartoval hned na úvod startovního pole: „Zajímavá zkušenost. Na kopec jsem vyrazil ihned po svozu, prakticky jen po dolití paliva. V cíli už na mě čekal osobní vůz a já ihned po odjetí druhé jízdy přestoupil do civilu a v závodní kombinéze jsem cestoval do Brna na okruh. Vsadil jsem vše na první jízdu, podařilo se mi posunout své maximum, ale na Dušana to nestačilo. Ve druhé jízdě už bylo těžké reagovat na smazání ztráty, jel jsem na starších gumách, které navíc nebyly očištěny, tak jsem se ze začátku na trati trochu klouzal, ale i tak jsem nakonec udržel druhou příčku, což pro mě bylo v dané situaci uspokojující,“ popsal ze svého pohledu situaci ze sobotního vrchařského podniku Václav Janík.

Na Ecce Homo sice tentokrát na prvenství Václav Janík nedosáhl, ale chuť si napravil hned o několik hodin později triumfem při vytrvalosti v Brně. Pro tým Nutrend Racing obtížnou logistickou situaci z uplynulého víkendu dokresluje závěrečné pódium ze Šternberského vrchu. Na pódium si pro cenu za druhé absolutní místo a druhou příčku v hodnocení skupiny E2-SC musel v zastoupení svého tatínka vystoupat nejmladší člen týmu Vašek Janík junior (nikdo jiný již nebyl k dispozici) a s radostí převzal ceny.

Po hektickém závodním víkendu s úspěšným výsledkem si tým příliš neodpočine. Na programu má totiž ještě okruhové testování a podnik FIA International Hill Climb Cupu 2017 v rakouské Sankt Agatě, kde se bude tým snažit dovršit triumf v celkovém hodnocení v divizi 2.

Zdroj článku: www.janik-motorsport.com

Máte dotaz? Napište nám


Zasláním formuláře souhlasíte s uchováváním osobních údajů v souladu s ustanovením § 5, odst. 2 zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Souhlasíte s tím, aby Vaše osobní údaje, které tímto poskytujete společnosti HWT s.r.o., byly zpracovány a vedeny v elektronické databázi, pouze pro účely výběrových řízení a maximálně po dobu 1 roku. Souhlas může být kdykoliv písemně nebo elektronicky odvolán.


Realizace CZECHGROUP